«تسهیلات آریزو ۶ توربو اکسلنت» با بیش از ۳۰۸ هزار بازدید، استخدام پیک موتوری با ۲۷۸ هزار بازدید و آگهی فروش فرش با ۲۳۲ هزار بازدید پربازدیدترین آگهیهایی هستند که در گزارش عملکرد سایت دیوار در سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیدهاند.
«ایجاد و کسب رفاه»، «پول درآوردن» و «قیمت ارزان و شاید عجیب» جزو شاخصههایی است که هر کدام از این آگهیهای پربازدید از بخشی از آن بهرهمند هستند. با توجه به شرایط اقتصادی این روزهای جامعه، عموما افراد به سمت کسب درآمد و رفاه بیشتر سوق پیدا میکنند. گاهی در این بین اگر آگهی یا پیشنهادی بتواند رفاه، کسب درآمد بیشتر یا تسهیلات ویژه و بدون دردسری را برای افراد مهیا کند، قطعا با استقبال بیشتری رو به رو میشود.
شرایط جایگزین کردن خودرو از آن دست امکاناتی است که برای افراد، رفاه ایجاد میکند. امکان تعویض خودرو بدون نیاز به صرف زمان طولانی برای آگهی، تبلیغ، ارائه اطلاعات به خریداران احتمالی و مسائل پیرامونی آن، از نظر روانی متقاضی حائز شرایط را به جایگزین کردن خودروی خود به جای فروش متمایل میکند. در این شرایط درنظر گرفتن تسهیلات ویژه علاوه بر رفاه، حس احترام و مشتریمداری از جانب آن مجموعه برای متقاضی را پررنگ میکند. در این مرحله شاید از نظر مالی نفعی متوجه متقاضی آگهی نباشد، اما ایجاد سطحی از رفاه توانسته افراد را به خواندن و اشتراکگذاری این آگهی مشتاق کند.
«پیک موتوری» به عنوان یک شغل، امکانی را فراهم میآورد تا فرد صرف خرید موتور و داشتن گواهینامه مرتبط، بتواند آن را به عنوان شغل تمام وقت یا نیمه وقت انتخاب کند. دستیابی به یک امکان شغلی که دارای ساعت کاری انتخابی در ۲۵ محله مختلف تهران است، حقوق تضمینی و ساعتی دارد، برای آغاز کار نیاز به سرمایه عجیبی نیست، شخص میتواند بدون محدودیت زمانی تا جایی که به آن نیاز دارد کار کند و پاداش پایان شب، جزو عوامل پربازدید شدن این آگهی است.
تحلیل دیگری که از این آگهی میتوان داشت که اتفاقا تمام موارد بالا در آن دخیل هستند، میزان تورم در جامعه و نیاز داشتن به یک شغل دوم یا پاره وقت است. این شغل میتواند درآمد مناسبی را برای پوشش دادن برخی از مخارج زندگی ایجاد کند.
فروش فرش با قیمت عجیب، سومین آگهی پربازدید سایت دیوار است. قیمتگذاری ۱ میلیونی برای فرش ۶ متری آنهم در حالی که اکنون قیمت روفرشی در همین رده قیمتی است، میتواند یکی از مهمترین شاخصههای پربازدید شدن این آگهی باشد. این آگهی، صرفا فروش فرش با قیمت مناسب نیست، ایدهای برای راهاندازی یک کسبوکار با حد معقولی از سرمایه است. فرد خبره در این حوزه، میتواند در محیطی مشخص، تعدادی فرش با ابعاد مناسب را ببیند، آنها را یکجا خریداری کرده و به محل مورد نظر خود انتقال دهد.
در تمام این آگهیها میل به درآمد بیشتر بدون دردسرهای اداری خاص، جزو نکات پررنگی است که به بازدیدهای چندصدهزارتایی منجر شده است.
دادههای مربوط به این گزارش در گزارش سال ۱۴۰۰ دیوار منتشر شده است. شما میتوانید این گزارش را اینجا بخوانید.